امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

۵۸ هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هستند

  • کد خبر: ۲۰۴۱۰۱
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
۵۸ هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هستند
معاون فرهنگی کمیته امداد استان گفت: ۵۸‌هزار دانش‌آموز در سطح استان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند و ۵۷‌هزار بسته تحصیلی در مهر و آبان تقدیم دانش‌آموزان زیرپوشش کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: درزمینه اقدامات فرهنگی، طبق آمار از ۱۱‌هزار مدرسه، ۷۷۰۰ مدرسه امام جماعت روحانی دارند. در حوزه تبلیغی نیز با توجه به درخواست‌ها در سامانه جامع وزارت آموزش‌وپرورش، اعزام مُبلغ به مدارس انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صاحبقرانی در نشست «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر خراسان رضوی» افزود: از دیگراقدامات انجام‌شده می‌توان به طرح سفیر درراستای جهاد تبیین و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای اشاره کرد. در موضوع هیئت‌های مذهبی نیز اقداماتی انجام شده است که هر مدرسه یک هیئت مذهبی داشته باشد.

همه نهاد‌ها و ظرفیت‌ها پای‌کار بیایند

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و رئیس این قرارگاه نیز با اشاره به اینکه در خراسان رضوی، با یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز و حدود ۱۰‌هزار مدرسه، با گستردگی زیادی رو‌به‌رو هستیم، بیان کرد: نیاز داریم همه نهاد‌ها دراین‌زمینه پای‌کار باشند تا در این قرارگاه از همه ظرفیت‌های نهاد‌ها و ارگان‌ها بهره ببریم.

سیدامیر شوشتری با تأکید بر اینکه اصل موضوع نهادها، مسائل زیربنایی است که باید انجام شود، افزود: نهاد‌ها هر اندازه ظرفیت، راهکار و پیشنهاد و ایده‌ای دارند، پای‌کار بیاورند و مطرح کنند تا بتوانیم وظایف خود را در قبال دانش‌آموزان عملیاتی کنیم؛ به‌ویژه اینکه هر روز با توجه به شرایط زمان و پیشرفت تکنولوژی، خاستگاه‌ها و نیاز‌های این نسل متفاوت می‌شود.

امضای تفاهم با ۳۷ دستگاه تا بهمن

دبیر و جانشین این قرارگاه نیز در این جلسه به تشریح روند اجرایی این قرارگاه پرداخت و گفت: این قرارگاه شامل کارگروه‌های تخصصی بازمانده از تحصیل، توانمندسازی و کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی، عمران و آبادانی، ظرفیت‌شناسی و مردمی‌سازی، حمایت و منزلت، توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله، تولید و نیز توسعه و مهارت، رصد و برنامه‌ریزی منابع انسانی است.

محمدتقی فخریان با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌هایی در‌این‌زمینه با دستگاه‌های اجرایی تنظیم شده است، بیان کرد: در این جلسه با چهار دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه‌هایی رد‌وبدل خواهد شد و پیش‌بینی شده با ۳۷ دستگاه دیگر نیز تا قبل از ۲۲‌بهمن این تفاهم‌نامه‌ها امضا شود.

برای تحول در تعلیم و تربیت، همه پای‌کار باشیم

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: مجموعه شهرداری مشهد از ابتدا در این موضوع با اداره آموزش‌وپرورش و دانشگاه امام‌حسین (ع) همراه بود و امیدواریم در اجرا نیز بتوانیم به بهترین شکل مطابق تعهداتی که داده شده است، پشتیبانی کنیم. یوسف اسماعیل‌زاده ادامه داد: امیدواریم این طرح بتواند در اجرا نیز به‌گونه‌ای دنبال شود که همه دستگاه‌ها بتوانند خدمات و دستاورد‌های خود را ملموس به جوانان ارائه کنند و فضایی سازنده را برای دانش‌آموزان در آینده رقم بزنیم.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان نیز گفت: ۵۸‌هزار دانش‌آموز در سطح استان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند و ۵۷‌هزار بسته تحصیلی در مهر و آبان تقدیم دانش‌آموزان زیرپوشش کردیم.

محمد افشارنیا افزود: در بحث عدالت آموزشی به ۳ هزارو ۵۰۰ دانش‌آموز محروم در مؤسسات آموزشی با حمایت‌های کمیته امداد به‌صورت رایگان خدمات ارائه شده است. ۱۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان محروم در قالب طرح مدارس همدل که شامل مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی است، به‌صورت رایگان دانش‌آموزان مستعد محروم را ثبت‌نام کرده‌اند و نزدیک به ۲۰‌میلیارد تومان هم به دانش‌آموزان محروم زیرپوشش کمک شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->